1- آملى، سید حیدر (1368)، جامع الأسرار و منبع الأنوار، انتشارات علمى و فرهنگى، وزارت فرهنگ و آموزش عالى، تهران.
2- استیس، والتر تـ. (1388)، عرفان و فلسفه، ترجمة بهاءالدین خرمشاهی، انتشارات سروش، تهران.
3- الیاده، میرچا (1375)، دین پژوهی، ترجمة بهاءالدین خرمشاهی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران.
4- پازوکی، شهرام (1385)، «ارتباط تصوف، تشیع و ایران نزد هانری کربن»، درمجموعه زائر شرق: مجموعه مقالات همایش بزرگداشت یکصدمین سال تولد هانری کربن، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، تهران، صص29-45.
5- پرادفوت، وین (1377)، تجربة دینی، ترجمة عباس یزدانی، مؤسسة فرهنگی طه، قم.
6- جیمز، ویلیام (1393)، تنوع تجربه دینی بشر، ترجمة حسن کیانی، انتشارات حکمت، تهران.
7- خادمی، عین الله (1385)، «چگونگی پیدایش و پیشرفت نظریة تجربه دینی»، فصلنامة انسانپژوهی دینی، شمارة 7 و 8، صص145-162.
8- دیبل، راندولف تـ. (1393)، «فلسفه عرفان: ذاتگرایی و ساختگرایی»، ترجمه و تلخیص مهدی صدفی، حکمت اسراء، سال ششم، شمارة سوم، شمارة21، صص152-167.
9- سلیمانی اردستانی، عبدالرحیم (1393)، «رودُلف اُتو، پدیدارشناس دین یا متألهی انحصارگرا»، دوفصلنامه روششناسی مطالعات دینی، سال اول، شمارة2، صص23-34.
10- شایگان، داریوش (1373)، هانری کربن: آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی، ترجمة باقر پرهام، نشر و پژوهش فروزان روز، تهران.
11- شوشتری، قاضی نورالله، (1377)، مجالس المؤمنین، ج2، انتشارات اسلامیه، تهران.
12- شیبی، کامل مصطفی، (1385)، تشیع و تصوف، ترجمة علیرضا ذکاوتی قراگوزلو، امیرکبیر، تهران، چاپ چهارم.
13- شیروانی، علی، محسن قمی، سید یدالله
یزدان پناه و
زهرا شریف (1393)،
«تبیین و ارزیابی نظریة یافت اتحادی ذاتگرایان در باب ماهیت تجربه ی عرفانی با تمرکز بر دیدگاه استیس و فورمن»، آیین حکمت، شمارة19، صص167-205.
14- صادقی، مسعود و فاطمه قلخانباز (1392)، «نـینیان اسمارت: دیالکتیک باورها و تجربههای دینی»، پژوهشنامه فلسفه دین. شمارة22، ص99-122.
15- عباسی، ولی الله (1384)، «ماهیت شناسی تجربة دینی»، پژوهشهای اجتماعی اسلامی، شمارة 51 و 52، صص 66-154.
16-فعالی، محمد تقی، سید محمود یوسف ثانی و مهدوی نور، سید حاتم (1391)، «مقایسه ماهیت تجربه عرفانی براساس نظریه علم حضوری و حصولی علامه طباطبایی و ساختگرایی استیون کتس»، پژوهشنامة فلسفة دین، بهار و تابستان، شمارة19، صص75-98.
17- فلاحرفیع، علی (1391)، «زبان عرفان از منظر ذاتگرایان و ساختارگرایان با نظر به دیدگاه علامه طباطبایی»، دوفصلنامة پژوهشنامة عرفان؛ شمارة12؛ صص107-133.
18- فنایی اشکوری، محمد و شفق، نجیبالله (1395). «تبیین و نقد ذاتگرایی در باب تجربه عرفانی»، معارف عقلی، بهار و تابستان، شمارة32، صص69-92.
19- کربن، هانری (1384)، تاریخ فلسفه اسلامی، ترجمة سیدجواد طباطبایی، انتشارات کویر، تهران.
20- کربن، هانری (1388)، سید حیدر آملی: شرح احوال، آثار و جهانشناسی، ترجمة نوذر آقاخانی، انتشارات حقیقت، تهران.
21- نصر، سید حسین (1384)، آموزههای صوفیان از دیروز تا امروز، ترجمة حسین حیدری و محمدهادی امینی، انتشارات قصیدهسرا، تهران.
22- وکیلی، هادی (1385)، «فلسفه تجربه عرفانی»، قبسات، شمارة39 و40، صص67-92.
23- وکیلی، هادی و جعفری امانآبادی، هادی (1394). «رودلف اتو، مادة امر قدسی، و صورت های آن»، پژوهشنامة عرفان، سال نهم، شمارة17، صص209-230.
24- James William (2004),Varieties of Religious Experience, London and New York: Taylor & Francis e-Library.
25- katz T. steven (2000). "Mysticism and the Interpretation of Sacred Scripture". Mysticism and Sacred Scripture Edited by Steven T. Katz. New York: OXFORD UNIVERSITY PRESS.